Aankomst

Hallo lieve lezers,

Daar ben ik dan, en dit keer al gelijk vanuit Vancouver, Canada. De afgelopen week is zo gigantisch snel voorbij gevlogen dat een update eerder er jammer genoeg niet in zat.

De voorbereidingen gingen allemaal best wel goed maar die 5 dagen in Nederland waren toch hard nodig om nog een en ander voor elkaar te krijgen. Afgelopen zaterdag 6 juli ben ik ‘s middags vertrokken vanaf Schiphol en een prima vlucht gehad. Het personeel was heel erg vriendelijk, de middenstoel was vrij waardoor er extra ruimte was en ik heb dit keer ook nog genoten van de spelletjes en documentaires op het eigen scherm naast een aantal hazenslaapjes. Bij aankomst in Vancouver wachtte mij nog een immigratie. Niet zoals 10 jaar geleden door het invullen van een papieren formulier in het vliegtuig, maar in de terminal met allereerst een zelf check-in en daarna een controle door een officier. Uiteindelijk heb ik zelfs met twee van deze aardige mannen mogen spreken, want ze waren erg benieuwd vanwaar mijn interesse naar het bezoeken van boerderijen, maar ook de lange duur (83 dagen!!) van dit bezoek. Na mijn uitleg was het in orde en kon ik op pad naar mijn hostel.

Na de installatie in het hostel ben ik ook nog naar buiten geweest en heb ik de omgeving bij het strand verkent. Voordat ik daar aankwam, dacht ik gek te worden en een konijn te zien. Knipper met mijn ogen en zie er wel 30+. Super leuk om ze zo te zien gaan en voor niets of niemand bang.

Gisteren ben ik op tijd opgestaan, want via het hostel zou er een tour gaan plaatsvinden naar Bowen Island. Nog nooit geweest dus leek mij leuk om mijn tijd hier mee te gaan starten. Aangekomen bij de boot terminal regende het dusdanig hard dat de tour geannuleerd werd en we weer terug naar hartje Vancouver zijn gegaan. Daar heb ik een beetje uit het veld geslagen voor mij uit zitten kijken en leek ineens alles binnen te komen, want de afgelopen 1,5 maand is daar ondanks de voorbereidingen toch weinig echt van terecht gekomen. Uiteindelijk ben ik naar een commercieel gebied geweest, Little Italy. Hier stonden gedurende honderden meters vele kramen van allerlei bedrijven en winkels en heb ik mij de rest van de dag prima vermaakt alvorens ik op tijd mijn bed in ben gekropen met alle indrukken van de eerste dag.

Vandaag was ik door mijn vroege bedtijd al om 6.00 uur wakker, wat mij de kans gaf om even contact te leggen met het thuisfront. Nadat ook die op de hoogte waren van mijn aankomst, ben ik na het ontbijt op pad gegaan. Allereerst naar Olympic Village, het dorp dat gebouwd is voor de Olympische winterspelen in 2010 toen ik zelf in Banff verbleef. De beelden van de volgens op Olympic Square gezien, maar eigenlijk vond ik de wandeling langs het water nog wel het meest aantrekkelijk. Daarnaast goed om te weten dat de standbeelden net terug zijn uit China voor restauratie waar 180.000 dollar aan besteed is (heb ik mij door een local laten vertellen). Volgens hem had het ook in Canada gekund, maar goed.

Om 11.30 uur heb ik mij gemeld bij het HI Downtown hostel want van daaruit ging er een tour naar STanley Park. Nog meer langs het water en strand gelopen alvorens we bij de totempalen zijn aangekomen. Dit was nog iets dat ik herkende van mijn trip 10 jaar geleden, maar behalve dat ook eigenlijk amper een herkenning van iets hier in de stad. De tour zou twee uur duren, maar werd uiteindelijk 4 uur en met 18 km in de benen had ik verder de pap wel op. Om af te sluiten ben ik met een Braziliaanse dame een hapje gaan eten alvorens ik terug ben gegaan naar het hostel om voorbereidingen te treffen voor mijn 2-daagse trip naar Whistler morgen. Hierover en verder meer in mijn volgende bericht.

Liefs Louisan

Reacties

Reacties

Koen

Leuk te lezen dat je je vermaakt! Ben ook benieuwd naar foto’s! Geniet ervan

H&P

De kop is eraf. Bewondering voor je avontuurlijke geest.

Het ga je goed !

H&P

Mariska

Leuk, blij dat je goed bent aangekomen! Geniet van de mooie reis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!