Vancouver - Whistler - Victoria

Hey Allemaal,

Hier ben ik na mijn eerste week in Canada met een nieuwe update en ik heb oprecht al van alles gedaan de afgelopen week.

Afgelopen dinsdag en woensdag (9 en 10 juli) ben ik een georganiseerde tour gaan doen naar Whistler. Een bergachtig gebied dat sommige zich allicht ook kunnen herinneren vanwege de Olympische spelen in 2010. Onder andere de bobsleebaan staat daar en er zijn veel verschillende winter festiviteiten die daar toendertijd hebben plaatsgevonden.

Eigenlijk hebben we dinsdag voornamelijk de dag gebruikt om naar Whistler te komen. Niet dat de route nu per se heel lang is (3 uurtjes rijden), maar we zijn verschillende watervallen gaan bezoeken en hadden nog wat activiteiten op het programma staan. Dit betekende dat ik ‘s middags met nog een paar anderen in een mini vliegtuig ben mee gevlogen om de berggebieden en wateren vanuit de lucht te ervaren. Wat een ontzettend gave ervaring was dat, die mij deed denken aan mijn helikopter tour die ik in de buurt van Banff heb gedaan 10 jaar geleden. Ondanks dat was het weer een hele nieuwe ervaring die ik zeker niet had willen missen. Aangekomen in Whistler hadden we ongeveer een uur de tijd om de stad te verkennen. Het doet echt wel denken aan een Duits/Zwitsers skiresort, niet al te groot en daarom prima te bewandelen. Daarna zijn we ingecheckt in het hostel en heb ik de avond zelf gespendeerd nadat we gezamenlijk hebben gegeten.

Woensdag hadden we juist de hele dag in Whistler en die wilde ik dan ook optimaal gebruiken. Ondanks de regen, ben ik met een aantal anderen gelijk om 9.30 uur de berg op gegaan met de gondel. Helaas door de regen was er in eerste instantie niet veel te zien, maar toen we helemaal boven waren, was het redelijk droog en hebben we een kleine wandeling kunnen maken. Aan het einde hebben we een aantal marmotten gezien, wat ik echt super gaaf vond. Daarna ben ik weer naar beneden gegaan, want er stond nog een activiteit voor mij op de planning, namelijk Ziplinen. Ook dit had ik nog nooit eerder gedaan en wat een ervaring zeg! De eerste en langste zipeline was even wennen, maar daarna heb ik echt wel van de natuur kunnen genieten en was het een bijzondere ervaring om door de natuur heen te ‘vliegen’ op die manier. Aan het einde van de dag zijn we terug richting Vancouver gereden, waarbij we nog even bij een meer zijn gestopt alvorens we weer het drukke Vancouver in reden. ‘S Avonds heb ik heel gezellig met een Nederlandse/Duitse dame gesproken en mij klaar gemaakt voor de volgende bestemming.

Donderdag tot en met zondag ben ik namelijk naar Victoria geweest op Vancouver Island. Dit is een enkele reis van zo’n 4-5 uur waarbij je met bus en boot naar het eiland komt. Daar werd ik opgehaald door twee vrienden die 10 jaar geleden mijn collega’s in Banff waren en waar ik mocht verblijven. Na aankomst zijn we naar de Sidney Night Market gereden voordat we naar het appartement zijn gegaan. De dagen in Victoria heb ik toch wel rustig aan gedaan en vooral gebruikt om de binnenstad wat beter te bezichtigen. Ik ben er toendertijd wel geweest, maar dat was slechts heel erg kort. Nu heb ik meerdere delen van de stad kunnen zien en ben ik ook naar een museum geweest waarbij de Artic in de belangstelling stond en waar echt geweldig mooie en bijzondere schilderwerken van zijn gemaakt.

Zondag ben ik op tijd terug naar Vancouver vertrokken en heb ik daar ‘s middags nog tijd gehad om Granville Island te bezoeken. Dit is wel een eilandje maar ligt dichtbij mijn hostel en naast het waterpark, was het leuk om de Public Market te bezoeken en alle ambachts winkeltjes voordat ik met een watertaxi terug naar het hostel ben gegaan.

Gisteren was opnieuw een hele lange reisdag waarbij ik vanuit Vancouver met een busrit van 7 uur naar Vernon ben gereisd waar ik Nederlandse kennissen bezoek die 10 jaar geleden in Canmore woonde en ik toen ook regelmatig gezien heb wanneer ik in Banff woonde en werkte. Hierover ga ik jullie vertellen in mijn volgende blog.

Tot de volgende keer!

Louisan

Reacties

Reacties

Petra van de Kleut

Hey Louisan, wat ontzettend gaaf dat je 3 maanden verlof hebt en nu heerlijk kan genieten in het prachtige Canada ! Hele fijne tijd gewenst!! Groetjes en liefs uit Hoevelaken xxx

Jaap en Nel

Hoi Louisan, Wat heb je al weer veel meegemaakt en gedaan, geweldig geniet ervan.
Ook de foto's zijn fantastisch en laten zien hoe avontuurlijk je reis is.
Doe je Romy, Maarten en Alex de hartelijke groeten uit Hoevelaken.
Dikke kussen, Jaap en Nel en een poot van Jetje

Koen

Wat een drukke week. En leuk! Hoe was t om je oud collega’s te zien?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!