Vernon - Kelowna

Hoi Allemaal,

Inmiddels zit mijn tweede week hier in Canada er al weer ruimschoots op en wil ik jullie dan ook graag weer op de hoogte brengen van mijn belevenissen afgelopen week.

Mijn tweede week heeft zich grotendeels afgespeeld in Vernon waar ik bij kennissen kon overnachten en ik ook verschillende bezichtigingen door de omgeving heb gekregen. Ondanks dat ik overigens overal ‘op zich wel slaap’ was in Vernon de eerste nacht raak dat mijn wekker mij moest helpen zoals normaliter, dus dat was een fijne gewoonte die terugkeerde.

Dinsdag 16 juli zijn we ‘s ochtends in de auto gestapt om door de omgeving heen te rijden om wat meer een idee te krijgen van de ligging. Dit was super handig en daarnaast zijn we langs fantastische uitzichten gekomen, hebben we een honing boerderij bezocht met een hele winkel en educatief centrum en vervolgens naar een soort interactieve kinderboerderij geweest. Daar maken ze enorm veel producten helemaal zelf, kunnen kinderen uit hun dak gaan en was er heerlijke zelfgemaakte appelsap zonder toevoegingen en gedoe die we op een top terras met geweldig uitzicht over de vallei konden nuttigen.

Woensdag ben ik weer op tijd opgestaan en had ik nog een bezienswaardigheid om te gaan bekijken, namelijk het Sparkling Hill Resort. Dit is een luxe hotel met spa die in hun aankleding gebruik maken van Swarovski. En dan ook letterlijk overal waar mogelijk. Denk daarbij aan het bordje van de toiletten aan toe! Oprecht prachtig en bijzonder om te zien. Na het avond eten zijn we nog naar een zongenoemde ‘meat draw’ geweest. Super om een lokaal evenement bij te wonen. Hierbij kun je voor 2 Canadese dollar een soort kaartje kopen waarbij je 3 getallen krijgt. Vervolgens worden uit alle verkochte kaartjes er 5 getrokken en als je nummertje erbij zit kun je een pakket met vlees (jawel, vers vlees) uitkiezen en ophalen. Maar helaas, ondanks een gezellige avond en twee keer bijna prijs, viel ik er toch naast.

Op 18 juli zijn we ondanks het regenachtige weer de berg op gegaan naar SilverStar, dit is het skigebied aldaar. Super leuk om eens in de zomer te zien en met alle vrolijke kleuren was het zeker een leuk aangezicht. Daarna nog wat boodschappen gedaan alvorens ik de rest van de middag en avond vooral ouderwets hangend op een bank voor de televisie heb doorgebracht. En ook dat was zeker genieten, want dat is niet iets wat ik echt vaak doe en op zijn tijd toch ook eens lekker is. Daarnaast is de televisie nu stukken beter te volgen dan 10 jaar geleden toen ik er eerst geen snars van begreep, hahaha.

Jammer genoeg was vrijdag alweer de laatste dag in Vernon. Na lekker uitgeslapen te hebben, ben ik mijn koffer in gaan pakken zodat alles klaar stond voor ik naar Kelowna zou worden gebracht. Daarvoor ben ik nog even kort mee geweest het dorp in om wat kleine boodschapjes te halen en wat winkeltjes nog gauw door te struinen. De reis terug naar Kelowna was rustig maar zo geweldig met die uitzichten dat ik er op en top van genoten heb. Aangekomen in het hostel heb ik niet veel meer gedaan en lekker de tijd voor mezelf genomen.

Zaterdag had ik een dag in Kelowna en daar heb ik goed gebruik van gemaakt. Allereerst ben ik met de bus naar de Farmers & Craft market geweest. Een markt met allemaal lokaal geproduceerd eten en non-food artikelen. Meeste allemaal biologisch gemaakt en buiten dus was heerlijk om overheen te struinen. Daarna ben ik met de bus terug gegaan en bij de supermarkt gestopt voor wat boodschapjes. Terug in het hostel heb ik daar even een pauze gehad voor ik nog door het city park ben gelopen en naar de Japanse tuin ben geweest. Dit alles heeft wel zo’n 4-5 uur in beslag genomen, want ik heb eerst een uur in het park naar een live band geluisterd en daarna ook nog zeker een uur op het strand gelegen. Al met al een heerlijk mooie en zonnige warme dag.

Zondag 21 juni was dan opnieuw een reisdag. En een voor mij van te voren toch wel spannende dag. Ik had geregeld dat ik opnieuw met Moose Travel Bus mee kon van Kelowna naar Banff. Banff is de stad waar ik 10 jaar geleden maar liefst 9 maanden heb gewoond en toch wel zie als ‘mijn stad’ hier in Canada. Benieuwd dus hoe ik het zou gaan ervaren en wat ik er nog van zou herkennen. De busreis zou echter 12 uur in beslag nemen, omdat we maar liefst vier keer onderweg gestopt zijn bij verschillende toeristische punten. Onder andere eerst nog even in Vernon voor wat boodschappen, toen door naar onder andere Revelstoke, waar ik tijdens de middagpauze toen andere gingen kayaken een jonge zwarte beer heb gezien. Het was zo geweldig! Mijn trip kan nu al niet meer stuk.

Ik kan jullie in ieder geval al wel verklappen dat ik vandaag in Banff zeer zeker heel veel herkenningspunten heb gehad en dat het dan ook best wel een emotionele dag was met hier en daar een traan. Veel herinneringen die terugkomen maar ook de landschappen hier die blijven imponeren. Meer over Banff in mijn volgende blog.

Overigens blijven foto’s nog een klein beetje achter omdat ook dat wat tijd kost om in elkaar te knutselen, maar doe mijn best dat ook voor jullie in orde te maken zodat jullie er een beeld bij hebben!

Liefs Louisan

Reacties

Reacties

H&P

Wat fijn dat je verwachtingen worden overtroffen.
Hou dat peil maar vast.

Hetty en Peter groeten je.

Jaap en Nel

Schitterend verteld weer, blijf lekker genieten.
We kijken uit naar de foto's
Lieve groeten Jaap & Nel

Sieb en son

Wat een fantastische verhalen.blijf genieten.
Lieve groeten uit hoevelaken

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!