Boerderij Niton Junction

Hallo Allemaal,

Het is alweer maandag, dus tijd voor een nieuwe update vanaf mijn kant met de belevenissen van de afgelopen week. Afgelopen maandag 29 juli heb ik een prima reis gehad richting de boerderij en was het leuk om elkaar weer te zien na zo’n lange tijd. De dag bestond voornamelijk uit heen en weer rijden, gezien we een ziekenhuisbezoek in Hinton hadden, waar ik ook net langs was gekomen met de bus. Gezien we wat tijd over hadden, zijn we gaan winkelen en hebben we vrienden bezocht. Terug op de boerderij was het meeste eigenlijk nog zoals ik in mijn hoofd had, maar zijn we nog even over de boerderij gelopen, langs de dieren geweest en de twee andere dames die hier meehelpen ontmoet.

Dinsdag was een rustige opstartdag. We voeren altijd standaard de honden en kippen omstreeks 7.30 uur. Daarna hebben we ontbijt en zijn we het weiland in gegaan om bepaald soort gras eruit te knippen, omdat dit slecht is voor de paarden als ze dit eten. ‘S Avonds zijn we naar de Cowboy kerk geweest. Dit is hier in Niton Junction waarbij de gemeenschap bij elkaar komt en er met elkaar gebeden, gezongen en gelachen wordt.

Op woensdag 31 juli zijn we na het voeren van de dieren naar het plaatselijke restaurant geweest om te ontbijten. Ook dit is vaak een paar uur waarbij je de buren uit het dorp tegenkomt en er allerhande zaken worden besproken. Daarnaast is er een krant waarin we dan de puzzels oplossen, haha. Goede training van de hersenen in de vroege ochtend. Bij terugkomst hebben we rond 11.30 uur de honden uitgelaten. Ook dit is een routine die we praktisch elke dag aanhouden. Daarna zijn we bezig gegaan met een hekwerk bouwen. In plaats van met prikkeldraad, wordt het nu vervangen door houten planken die we ook schilderen. ‘S Avonds hebben we een gigantische onweersbui gehad. We gingen nog proberen om de paarden naar de stal te lokken en toen was er ineens zo’n gigantische klap dat ik verstijfde en geen kant meer op kon. Niet echt leuk en hoop dat het voorlopig de laatste onweer is. Niet mijn ding!

Donderdag was eigenlijk vergelijkbaar met de dag ervoor. We hebben het hekwerk af kunnen maken, dus dat is heel erg fijn. Daarnaast hebben we nog weer opnieuw gras geplukt uit het weiland en nu ¾ klaar, dus ook dat begint mooi op te schieten.

Op vrijdag 2 augustus is de dag normaal begonnen en zijn we na het uitlaten van de honden met z’n allen in de auto gestapt op zoek naar de koeien. Ze heeft namelijk 4 koeien, maar die staan momenteel bij iemand anders. Het was nog een barre tocht door veel modder en water het weiland door, maar we hebben uiteindelijk de koeien gezien. Ook nog 1 de fles gegeven en daarnaast de schapen en geiten geaaid. Was net de kinderboerderij, lol. Gezien we niet zeker wisten wat het weer ging doen, hebben we in de middag vooral kaartspellen gespeeld. ‘S Avonds zijn we naar een buurman (15 min. rijden) geweest waar we heerlijk hebben gegeten en daarna bij een kampvuur buiten hebben gezeten. Het meest magische moment was toen we coyotes in de verte hoorde huilen, we een prachtige sterrenhemel hadden en toen ook nog een vallende ster en komeet zagen! Wat een prachtige avond.

Zaterdag was een echte schoonmaakdag. Na het voeren van de dieren en een ontbijt in het restaurant, hebben we eerst de honden uitgelaten om daarna het huis schoon te maken. Één van de andere dames is vandaag weg gegaan. Ik heb voornamelijk het huis gezogen en keuken + badkamer schoongemaakt. Ook slaap ik zelf in een ander “huisje”. Het is niet echt een huis maar weet ook niet hoe ik het wel moet noemen. Zal proberen foto’s te plaatsen. Ook daar heb ik alles schoongemaakt en opgeruimd. Aan het einde van de middag zijn we eerst naar het restaurant gegaan om nog een hapje te eten voor we naar een evenement een half uur rijden van het huis zijn gegaan. De “Golden Dust Daze” is een paardenevenement waarbij er jonge kinderen op een bokkend paard zitten en dit zo lang mogelijk (minimaal 6 seconden) proberen vol te houden. Daarna hebben we nog mega veel moeite gedaan om het feest dat gaande was binnen te komen. Dit was namelijk uitverkocht. Met uiteindelijk een nepband die we met behulp van andere in de roze kleur gekleurd hebben, zijn we binnen gekomen en tot 2.30 daar van genoten, voordat we uiteindelijk in een caravan in slaap zijn gevallen.

Gisterenochtend 4 augustus hadden we het zwaar. Uiteindelijk zijn de eigenaar met degene van de caravan de dieren gaan voeren ‘s ochtends zodat ik en de Franse uit konden slapen. Dat was echt super fijn. Om 11.00 uur zijn we opnieuw naar de kinder cowboys gaan kijken, voordat we een super ontbijt/lunch voorgeschoteld kregen met eieren en spek. ‘S Middags was er een horse pulling gaande. Sommige van jullie wel bekend met de tractor pulling, is dit hetzelfde maar dan met paarden (persoonlijk vind ik dit nog toffer). Ook ‘s middags was er een nieuwe cowboy race voordat we het weekend hebben afgesloten met een dansavond en vuurwerk.

Verder spelen we over het algemeen tussendoor nog wel eens een kaartspel. Erg leuk en in ieder geval al 2x gewonnen, maar gaat toch nog wel lastig.

Dit was het voor nu. Ook komende week ben ik op de boerderij en zal ik jullie updaten over mijn werkzaamheden hier.

Bedankt voor het lezen en alle reacties tot zover. Vind het erg leuk!

Louisan

Reacties

Reacties

Buren van Opa Cees Kroes . uit Veenendaal.

Fijn te lezen , Je maakt weer veel mee, leuk voor je .
Hartelijk gegroet van Barend en teunie uit Veenendaal

Petra van de Kleut

Tjeempie, je kunt zeggen wat je wil maar jou leventje is zéker niet saai!! Ontzettend leuk dat je weer zo'n heerlijke tijd hebt ! Geniet maar lekker, maar dat doe je geloof ik al ?
Liefs uit Hoevelaken ?

H&P

Volgens mij geniet je met volle teugen.
Doorgaan zo !

H&P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!