Boerderij Niton Junction 2

Hoi familie, vrienden en kennissen,

Hier weer een nieuwe update. Ik was eigenlijk van plan gisteren al een update te geven, maar door een hardnekkige verkoudheid had ik daar de energie nog niet voor. Inmiddels weer aan de betere hand :)

Dinsdag 6 augustus, de dag dat ik exact 10 jaar geleden voor het eerst op het vliegtuig ben gestapt naar Vancouver. En ik moet zeggen dat ik er absoluut geen spijt van heb om hier nu terug te zijn en ben super blij met de keuze en de mogelijkheid om het land nu opnieuw te kunnen bewonderen. Uiteindelijk bleek ik dat ook te gaan doen. Een kennis van van de eigenaar van de boerderij hier, wilde namelijk in de buurt van Red Deer bij een paard gaan kijken en vroeg of er iemand mee wilde. Uiteindelijk ben ik mee geweest en betekende dit 3,5 uur enkele rit rijden door het uitgestrekte landschap. Ondanks dat ik helemaal geen wilde dieren heb gezien, heb ik enorm van de rit kunnen genieten en een mooie dag gehad.

Op woensdag hebben we een hele rustige dag gehad. Behalve de routine van het voeren van de honden en kippen en het uitlaten van de honden, had ik voornamelijk tijd om wat op de laptop bezig te zijn. Helaas heb ik wat problemen met het uploaden van foto’s maar hoop jullie snel wat meer te kunnen laten zien. De avond afgesloten met film kijken.

Afgelopen donderdag 8 augustus hadden we gelijk de gang er al aardig in. Na het voeren van de honden ben ik samen met de Franse die hier ook werkt eieren weg gaan brengen bij buren en zijn we toen meteen bij een ander gezin langs gegaan om bij te praten. Erg gezellig en heel vriendelijk. Terug op de ranch hebben we een aantal planken vastgeschroefd die los waren gegaan. Gedurende de middag hebben we wat verkeerde grassen uit het veld geknipt en toen er een onweersbui aan kwam ben ik mijn eigen huisje op gaan ruimen. ‘S Avonds heb ik voor eerst met de Franse een yoga half uurtje gedaan en dat was echt super!

Vrijdag 9 augustus begon niet als een hele goede dag. Allereerst heb ik echt enorm slecht geslapen vanwege een heftige onweersbui de hele avond, waardoor ik niet naar mijn eigen huisje durfde en dus op de bank heb geslapen. Bij het controleren van de honden, bleek er ook nog een puppy dood :( Niet echt een leuk begin van de dag en dus zijn we naar het restaurant gegaan in Niton voor ontbijt. Eigenlijk was ik zo moe dat ik bijna in slaap viel en echt enkel het hoognodige heb gedaan en verder niet vooruit te branden was. Het weer was daarentegen ook niet geweldig. We hebben nog wel wat kleine klusjes gedaan voordat de eigenaar weg is gegaan voor een lang weekend en ik nu samen met de Franse voor het weekend de verantwoordelijkheid heb voor de ranch.

Op zaterdag zijn we daarom iets later opgestaan en merkte ik al meteen een verkoudheid opkomen. Toch ben ik meegegaan om de honden en kippen te voeren. Vervolgens hebben we de ochtend rustig aan gedaan om na de lunch een aantal uur bezig te gaan met het uitbaggeren van een sloot om de doorstroming van al het water hier goed te laten verlopen. Daarna voelde ik mij enorm moe en zwak en heb ik behalve het voeren enkel nog op de bank gelegen en wat geslapen en films gekeken.

Gisteren 11 augustus zijn we opnieuw om 8 uur de dieren gaan voeren en voelde ik mij al wel wat beter. Toch zijn we daarna nog weer gaan rusten en schrok ik rond 12.00 uur ineens wakker. Tijd om de honden uit te laten en toen stond de eigenaar ook ineens weer op de ranch en hebben we met zijn allen kunnen lunchen. Daarna ben ik met de Franse samen het laatste stuk van de sloot uit gaan baggeren en hebben we het weiland afgemaakt met de laatste stukken onkruid hebben geplukt. Na het voeren rond 15.30 uur hebben we nog even met de puppies geknuffeld voordat we de rest van de dag lekker binnen hebben doorgebracht met het kijken van verschillende films.

Zoals jullie merken zijn we niet per se mega druk behalve met het voeren van de dieren. Dit heeft er voornamelijk mee te maken dat de zomer hier echt behoorlijk slecht is. We hebben enorm veel regen, bijna iedere dag of 1x in de 2 dagen wel een enorme bui. Daarnaast hebben we ook een dag gehad met slechts 11 graden.

Komende woensdag ga ik weer op pad en zal ik naar de andere boerderij gaan in de buurt van Dawson Creek in British Colombia. Ik weet nog niet hoe het daar met internet zit, maar zodra ik een update kan geven, dan komt die.

Hopelijk tot snel dus.

Liefs Louisan

Reacties

Reacties

Lisan

Louii, leuke verhalen weer. Geniet van je 2e thuis

Jaap en Nel

Het blijft allemaal boeiend, zoals jouw hele leven tot nu.
Wij genieten van jouw belevenissen.
Dikke kussen, J & N

Koen

Zo jaloers! ?? geniet ervan joh! Mooie belevissen!

H&P

met interesse gelezen en de foto's bekeken.
Bedankt en nog een fijne tijd.

H&P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!