Boerderij Arras/Dawson Creek

Beste lezers,

*Originele datum van de geschreven blog is 18 augustus, maar door gebrek aan internet kan ik jullie enkel nu op de hoogte brengen van mijn belevenissen van een paar weken geleden.

Hier ben ik weer met een nieuwe update van mijn belevenissen hier in Canada. Inmiddels heb ik mijn eerste 6 weken (!!) er al op zitten wat betekend dat, ja het is misschien vroeg, maar ik ook alweer ga aftellen, omdat ik nu nog 6 weken te gaan heb voordat ik weer in Nederland ben.

Afgelopen week stond in het teken van de ene boerderij afsluiten en verlaten en mijn nieuwe boerderij verwelkomen.

Maandag 12 augustus was eigenlijk een hele rustige dag. Op het voeren van de kippen en honden na, hebben we vooral wat computerwerkzaamheden kunnen doen en heb ik dus ook wat op het internet rondgestruind. ‘S Avonds zouden we bij een vriend gaan barbequen, maar vanwege het wisselvallige weer, werd dat meer een binnenfestijn. Op zich niet erg, want het eten was heerlijk en we hebben absoluut een hele gezellige avond gehad.

Ook op dinsdag ochtend zijn we weer op tijd opgestaan, zijn de honden en kippen gevoerd, voordat ik uiteindelijk nog weer even in slaap ben gevallen. Rond 11.30 uur hebben we zoals normaliter de honden uitgelaten op het terrein. Daarna zijn we in een weiland een soort tunneltjes gaan graven om er voor te zorgen dat het water in het weiland beter afgevoerd kan worden naar de sloot die we eerder al hadden uitgebaggerd. Als kleine kinderen waren we zo blij toen het werkte en het water door de tunneltjes naar beneden liep!

Daarna zijn we op pad gegaan met de quad. Ik had er nog niet eerder op gereden en gezien het mijn laatste dag was leek ons dat nog leuk. Eerst zijn we naar de rivier gereden en hebben we wat foto’s gemaakt en een bos bloemen geplukt. Daarna ben ik met de quad terug gereden en wat een vrijheid. Het was geweldig en voelde echt vrij en heel erg fijn. Terug op de boerderij hebben we de honden weer gevoerd. Daarnaast hebben de puppy’s allemaal voor het eerst vast voedsel gekregen. Dit is een mengsel van puppy broken met water dat door de blender gaat. En in 1 woord: hilarisch. In eerste instantie moet je ze een beetje helpen, omdat ze geen idee hebben wat het is, maar zodra ze de eerste hap vaak genomen hebben is het feest en leggen sommige zich helemaal in het bakje waardoor ze compleet onder het voer zitten. Ik heb enorm gelachen!

‘S Avonds ben ik samen met de Franse nog een keer naar Cowboy kerk geweest. Vraag mij niet waarom, maar emotioneel had ik het zwaar en was er daarna ook wel even klaar mee. We zijn toen daarna nog met z’n allen en wat vrienden van daar in het restaurant in Niton gaan eten als afscheid. Enorm gezellig en een leuke avond. Als afscheid kreeg ik ‘s avonds voor het slapen gaan nog huilende coyotes een uur lang.

Woensdag 14 augustus bestond uit een lange reisdag. Die begon al enigsinds gestresst nadat per ongeluk met de auto over mijn handbagage heen gereden werd. Gelukkig de belangrijkste zaken nog heel, maar de stress zat er meteen in. De bus was gelukkig op tijd wat inhield dat ik een goede 3 uur van tevoren op het vliegveld in Edmonton was. Daar heb ik gelijk mijn koffer ingecheckt en bleek de security zo rustig dat ik ook na 10 minuten bij de gate zat. Daar heb ik gebruik gemaakt van het internet en nog wat gelezen. De eerste vlucht naar Calgary was vooral met de landing behoorlijk turbulent, maar alles ging goed. Ik maakte mij vooral redelijk zorgen over de overstap, maar ik bleek hetzelfde vliegtuig terug in te gaan richting Fort. St. John, dus dat was appeltje eitje. Bij aankomst hadden we elkaar snel gevonden en samen met haar nicht zijn we terug richting de boerderij gereden. Enorm gezellig bijgekletst en de boerderij zag er ook nog behoorlijk hetzelfde uit omdat ik zelfs vanaf de hoofdweg alles nog herkende. Heeft 10 jaar geleden dus aardig indruk gemaakt, haha.

Donderdag 15 agustus t/m zaterdag 17 augustus waren eigenlijk redelijk hetzelfde. In die zin dat mijn biologische klok aardig werkt omdat ik hier dus een uur vroeger wakker wordt, omdat de tijd omgegaan is. Uiteindelijk ga ik zo rond 8.30 uur mijn bed uit en beginnen we vaak met het kijken van het nieuws op televisie. Waarom weet ik niet, maar daarna heb ik vaak een dip en ben ik moe dat ik ‘even’ ga liggen, maar dit resulteerd vaak dat ik door haar wordt wakker gemaakt 3 uur later, rond de lunch om 12.30 uur. Ongelooflijk, lijkt wel alsof ik maanden niet geslapen heb ofzo. ‘S Middags gaan we wel vaak wat doen. Donderdag zijn we naar Dawson Creek gereden voor de boodschappen, vrijdag hebben we rondgelopen op de boerderij en heb ik kennis gemaakt met een heel aantal van de paarden. Zaterdagmiddag regende het continue en hebben we huckleberry jam gemaakt, kippensoep en de rest van het avond eten. De avonden bestaan dan ook weer voornamelijk uit verschillende televisie series kijken, voordat ik mij in de trailer (caravan) terugtrek en nog wat lees voor ik ga slapen.

Wat de aankomende week gaat brengen is allemaal afwachten. Ook momenteel regent het weer continue en zijn we daar behoorlijk van afhankelijk.

Groetjes Louisan

Reacties

Reacties

H&P

Hartelijk dank voor je update. We hopen dat je
weer een goede en mooie tijd tegemoet gaat.

Groet, Hetty en Peter

Jaap & Nel

Dag Louisan,
We hadden nog niet eerder tijd om je bericht te lezen, maar weer een leuk verhaal en zoals je schrijft de tijd vliegt, dus geniet er maar lekker van. Nog bedankt voor je verjaardagsberichtje voor Jetje, ze is nu al weer bijna 5 jaar bij ons.
Dikke kussen, Jaap en Nel en natuurlijk een poot van Jetje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!