Boerderij Arras/Dawson Creek 2

Hallo allemaal,

Hierbij mijn ervaringen van mijn tweede en ook laatste week op de boerderij in Arras. Ondanks de regen hebben we tussendoor toch nog aardig wat activiteiten kunnen ondernemen.

Op zondag 18 augustus regende het behoorlijk, maar wilde we eigenlijk voor boodschappen naar Dawson Creek toe. Na wat moeite zijn we met de auto van het terrein af gekomen en konden we dus inderdaad naar de stad toe.

Ook maandag was het weer echt prut en heeft het alleen maar geregend. Voornamelijk mijn voortgang in mijn sudoku boek doet daar goed aan, want ik heb de slag weer aardig te pakken en doe er gedurende de dag meerdere op een rij. In de middag klaarde het wat op en ben ik met de border collie, Lilly, nog even over de boerderij gelopen om de paarden te zien.

Het leek gelukkig op dinsdag op te klaren en ondanks dat de ochtenden altijd rustig opstarten zijn, wilde we daarna opnieuw jam gaan maken. Echter waren er nog andere potten in een schuur die eerst opgeruimd moest worden van een paar jaar (ja je leest het goed) recycling van blikjes en glazen flessen. Ik ben gedurende de middag dus een paar uur bezig geweest om alles te sorteren. Uiteindelijk heb ik een stuk of 6/7 zakken kunnen scheiden en opruimen.

Op woensdag 21 augustus zijn we op tijd opgehaald door de zus van Rosanna en zouden we met vier personen naar Tumbler Ridge rijden (2 uur vanaf de boerderij) voor bezienswaardigheden. De weg erheen was alleen al prachtig en heb de hele rit uitgekeken naar wilde dieren. Bij aankomst hebben we eerst het bezoekerscentrum bezocht en zijn daarna naar het museum gegaan. Tumbler Ridge is namelijk een stad dat gebouwd is vanuit mijnbouw. Daarnaast zijn er veel dinosaurus sporen gevonden en ontdekt die bezichtigd kunnen worden. In het museum waren verschillende fossielen te vinden en replica’s van verschillende dinosaurussen. We hebben daarna gedurende 1,5 uur een wandeling gemaakt naar de rivier waar we echte pootafdrukken van grote en kleine dino’s hebben gezien. Echt heel bijzonder en eigenlijk surrealistisch dat dit bestaat en behouden is.

Donderdag hebben we uiteindelijk de jam gemaakt die we twee dagen geleden al wilde maken maar wat er niet van kwam door de recycling. ‘S Middags zijn we alle paarden met veulens (+/- 60 stuks) gaan voeren. Dat was erg bijzonder om te zien. Zelden dat ik zo’n grote groep paarden bij elkaar heb gezien en het is leuk om de interactie te zien die ze met elkaar hebben.

Vrijdag 23 augustus heb ik behalve het conserveren van perziken voor gebruik van de winter eigenlijk weinig gedaan.

Zaterdagmiddag zijn we bij buren langs geweest. De buurman bleek Nederlands en het was even prettig om in mijn eigen taal te kunnen praten. Hij heeft de boerderij laten zien en de locatie is echt prachtig. Ik hoop jullie ook foto’s te kunnen laten zien. Dit kost echter nogal wat tijd, die ik lastig heb, maar doe mijn best.

Zondag 25 augustus stond er weer een uitstap gepland en zijn we rond 8.30 met een nicht van Rosanna en haar zoon naar Bennett Dam geweest. Een enkele reis van 3 uur vanaf de boerderij. Gedurende de heen en terugreis heb ik continue naar wilde dieren gezocht en in het dorp Hudsons Hope hebben we meerdere herten gezien, zelfs in tuinen van mensen. Bij de dam heb ik een rondleiding gevolgd waarbij we met een bus de dam inreden om te zien hoe ze van het water elektriciteit genereren. Dit was super interessant en daarnaast heb ik ook meerdere roofvogels gezien en zelfs 2 otters (!!) gewoon in het wild.

Maandag was alweer mijn laatste dag op de boerderij. Eerst zijn we nog even naar Dawson Creek gereden voor wat boodschappen en ‘s middags zijn we over de boerderij gereden om alle paarden en veulens nog eens te gaan bekijken. Ook heb ik uiteindelijk een paard nog terug gezien die er 10 jaar geleden ook was, wat ik toch wel bijzonder vond. Het avondeten was interessant, want we gingen taco salade eten, maar die kreeg ik in een gripzak, zodat het makkelijker eten was! Super origineel, had er zelf nooit aan gedacht, maar is zeker een aanrader om eens te proberen.

Deze weblog wil ik afsluiten met mijn reisdag op dinsdag 27 augustus. Ik heb de boerderij verlaten en ben van West Canada middels twee vluchten naar Toronto gevlogen in Oost Canada. Daar ga ik de komende weken met een rondreis mee van 26 dagen. Even dacht ik dat alles in het water viel doordat mijn koffer aankwam met slechts 1 wiel, maar door de super service heb ik nu gewoon een splinternieuwe koffer waarmee ik mijn reis de komende weken kan afmaken. Over mijn ervaringen daar vertel ik jullie snel meer in mijn volgende weblog.

Groetjes Louisan

Reacties

Reacties

Jaap & Nel

Je bent toch echt een ongelofelijke kanjer. In't vorige verslag wordt per abuis over jouw spullen gereden met gelukkig niet al teveel onherstelbare schade, nu weer pech met een koffer, maar blijkbaar sla je je er altijd moeiteloos door.
Wij staan soms verstelt!
Doorgaan met jouw Journey en geniet met en zonder regen, in Nederland wordt het de komende dagen ook alweer meer herfstachtig en straks terug in Lissabon heb je weer dat heerlijke Mediterrane weer.
Dikke kussen, Jaap en Nel en natuurlijk een knuf van Jetje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!