Rondreis Halifax - Prins Edward Island

Hi allemaal,

Wat later dan verwacht, maar hier dan nu toch weer een nieuwe update van mijn reis de afgelopen 1,5 week. Daarbij zijn we in Halifax geweest en via verschillende andere locaties door gegaan naar Prins Edward Island wat ik jullie in deze blog ga vertellen. Vergeet niet de kaart te checken voor een update van de locaties.

Halifax: Op 9 september was de eerste vrije dag in Halifax. Na een super relaxte ochtend heb ik daar met een Australische uit de groep de stad verkent waarbij ook hier de schade van Hurricane Dorian goed te zien is. Vooral de boulevard aan het water was erg mooi met allerlei verschillende winkels en ook vooral veel handwerk. De dag erna zijn we met de bus de omgeving van Halix gaan bekijken. Hierbij zijn we naar Peggys Cove geweest, een vissersdorpje met een gigantische vuurtoren. Verder zijn we nog naar een aantal andere bezienswaardigheden geweest, blauwe rotsen, heel apart, want het leek wel hout in plaats van steen. ‘S Avonds hebben we voor het laatst met de hele groep gegeten want een aantal gaan niet verder met de reis mee.

Pleasant Bay, Cape Breton Island: Onderweg naar Cape Breton Island zijn we gestopt in een Celtic Center waar er live muziek wordt gespeeld uit de regio terwijl je er kunt lunchen. Voordat we helemaal op de eind locatie bij het hostel waren, hebben we nog een wandeling gedaan. Helaas begon het te stort regenen en na een warme douche en het gezamenlijk eten met de groep was ik er daarna wel klaar mee. Onze tijd op het eiland bestond voornamelijk uit intensieve wandelingen. Zo hebben we in het oostelijk gedeelte van het eiland met de hele groep een wandeling gedaan van 17 km. De dag erop zijn we naar een ander gedeelte van het eiland geweest en hebben we een “kleine” wandeling gemaakt, al was aan het einde van de dag mijn horloge alsnog uitgekomen op zo’n 14 km. De natuur is absoluut prachtig en het meest geweldige is dat we bij de wandeling voor zonsondergang een elandenmoeder met 2 jongen hebben gezien!! Eindelijk kan ik nu een vinkje zetten achter het zien van een eland in Canada!

Charlottetown, Prins Edward Island:Ook in Charlottetown, de hoofdstad van het eiland zijn we 3 nachten gebleven. Ondanks dat hebben we niet heel veel tijd gehad om de stad zelf te verkennen, omdat we overdag voornamelijk uitstappen met de bus deden in andere gedeeltes van het eiland. De eerste dag hebben we echt geluk gehad toen we naar het noorden zijn gereden. We hebben daar eerst een tijdje op het strand gelegen (ondanks de wind) en daarna zijn we nog verschillende punten gaan bezoeken (“De Theepot rots, blue rocks, geitenboerderij en Cows Creamery) onderweg terug naar het hostel. Overigens is Prins Edward Island bekend vanwege de aardappelen. Daarom biedt het hostel kosteloos onbeperkte aardappelen aan, aan de mensen die er verblijven. Super grappig! De tweede dag dat we er waren kwam het jammer genoeg met bakken uit de lucht. Toch zijn we op pad gegaan en hebben een wandeling door de duinen gedaan. Nadat we zeiknat terug kwamen bij de bus, zijn we teruggekeerd en hadden de rest van de dag voor onszelf. Die heb ik gebruikt voor het shoppen naar nieuwe broeken en het gebruik van de wasmachine en droger voor frisse kleding.

Vervolgens zijn we doorgereisd, maar daarover meer in mijn volgende weblog. Einde van de week zit mijn rondreis er op en hoop ik jullie verslag te kunnen doen van het laatste gedeelte van deze mooie rondreis door oost Canada.

Ik zal mijn best doen om nog wat foto’s op mijn weblog te zetten in de map Rondreis Oost Canada die ik ga proberen te maken.

Groetjes Louisan

Reacties

Reacties

H&P

Heel veel dank.
Dat is snel gegaan.
Kom je naar het altijd sprankelende Hoevelaken of
ga je naar Portugal ?
Nog een fijne voortzetting.

H&P

Jan en Carla Mensink

Je hebt weer een hoop gezien en inderdaad ga je terug naar Portugal of naar Hoevelaken.
Nog veel plezier verder

Gr.Carla en Jan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!