Rondreis Toronto - Halifax

Lieve familie, vrienden en kennissen,

Zoals in mijn laatste blog aangegeven ben ik op 28 augustus gestart met mijn rondreis door Oost Canada. Hier ben ik nog nooit eerder geweest en is dan ook een hele nieuwe ervaring. Ik doe deze 26-daagse reis met een organisatie die een hele route inclusief activiteiten heeft uitgestippeld maar ook zijn er dagen die ik zelf kan indelen.

Zoals de titel al aangeeft is de tour begonnen in Toronto, en ben ik nu aangekomen in Halifax. Dat is inmiddels een route van meer dan 2000 km. Alles wordt met een bus van 20 personen afgelegd. We zijn met 15 in totaal nu. Allerlei verschillende nationaliteiten die mee zijn (Iers, Brits, Duits, Zwitsers, Australisch, Deens). Overigens kunnen jullie op mijn weblog ook een kaart vinden. Deze probeer ik wat vaker bij te werken, zodat jullie mijn route kunnen volgen tussen mijn blogs door.

Inmiddels hebben we al zoveel gezien en gedaan dat ik dat zeker niet allemaal in detail wil gaan vertellen, want daar kan ik ongeveer een pagina per dag over schrijven. Daarom een, hopelijk, korte samenvatting van mijn belevenissen in de plaatsen waar ik tot nu toe geweest ben.

Algonquin Nationaal Park: In het nationaal park hebben we twee nachten gekampeerd. Spannend op grond waar er ook beren leven, maar zonder problemen een top tijd gehad. We hebben meerdere wandelingen gedaan met fantastische uitzichten. Zelfs bij zonsondergang. Ook heb ik mijn meest angstige momenten beleefd tijdens het Water Raften waarvoor ik mij had opgegeven. Ik vond het heel erg spannend maar wel een toffe ervaring die ik weer kan meenemen. Ook ben ik nog van een rots gesprongen van 10 meter hoogte. Moet wel toegeven dat ik blij was weer terug te zijn op het vaste land aan het einde van de dag.

Ottawa: In Ottawa ben ik naar een café geweest met live muziek. Ik heb meerdere wandelingen gemaakt waarbij er 1 in het hostel was omdat deze van origine in een gevangenis is gebouwd. De andere tour was door de stad heen zodat ik ook die kon leren kennen in de korte tijd die we in de stad hadden (1,5 dag). ‘S Avonds zijn we met de hele groep naar een gratis lichtshow geweest die werd tentoongesteld op het parlementsgebouw met daarbij verschillende verhalen over de geschiedenis van Canada. Absoluut prachtig! Ik heb met open mond zitten kijken.

Quebec:Toen zijn we aangekomen in het Franse gedeelte van Canada. Zag hier wel een beetje tegenop, want met een andere taal is het nooit makkelijk, zoals ik ook in Portugal heb ervaren. Ondanks dat viel het eigenlijk best wel mee, omdat de meeste mensen toch ook wel wat Engels spreken. Quebec vind ik eigenlijk wel een leuke en gezellige stad met een fijne sfeer. Ook heb ik hier een vriendin terug gezien die ik tijdens mijn periode in Zweden heb leren kennen daar, wat super leuk was om elkaar na 3 jaar weer terug te zien en bij te praten.

Taddoussac:Ook Taddoussac ligt nog in de provincie Quebec en is daarmee Franstalig. Het is een klein dorp (800 inwoners) en is hippie-achtig. De sfeer was heel anders als de andere plaatsen waar we tot nu toe zijn geweest. Wat ik wel geweldig vond was dat het hostel avondeten verzorgde en we dan met 30+ mensen tegelijk gingen eten (wat de pot schaft). Het was fijn om een “gewone” gekookte maaltijd te eten van vlees/vis met groente dus daar heb ik van genoten. Ook hebben we een uitstap gemaakt naar de zandduinen. Ondanks het weer en de mist, was uit uitzicht toch ook wel bijzonder.

Saint Martin:De laatste stop die we tot nu toe hebben gemaakt voor onze aankomst in Halifax gisterenavond was Saint Martin. Dit is een nog veel kleiner dorp (300 inwoners) aan de Bay of Fundy. We zijn nu in Maritiem gebied gekomen dus veel water en eilanden. Uiteindelijk hebben we hier 3 nachten geslapen in een hostel dat heel erg huiselijk en gezellig was. We zijn hier 1 nacht langer gebleven vanwege Hurricane Dorian die door ons gebied is getrokken. Gelukkig viel dit redelijk mee met enkel veel wind en regen. Op de hele route zijn wel veel bomen omgegaan en meerdere ook in het dorp, maar behalve dat de elektriciteit is uitgevallen al voor de storm er was, hebben we weinig problemen ervaren. Onderweg naar Halifax zijn we nog gestopt bij Hopewell Rocks. Dit is in de Bay of Fundy en de plaats waar eb en vloed het grootste zijn en een verschil van 15 meter kan hebben. Gezien wij er met eb waren, hebben we over de bodem kunnen lopen en de rotsen kunnen zien wat echt een hele aparte ervaring is.

Inmiddels zijn we vandaag ook exact op de helft van onze rondreis. We gaan nog enorm veel andere plaatsen bezoeken voor ik op 22 september weer terug ben in Toronto. Ik doe mijn best jullie snel weer een update te geven en wat indrukken met foto’s te geven maar hier heb ik nog altijd problemen mee.

Liefs Louisan

Reacties

Reacties

H&P

jaloersmakend maar zeer gegund

Hartelijke groet,

Hetty & Peter

Buurman van je Opa ,

Foei wat een deren toch , ze neemt nog een keer teveel risico,,s, ze waagt veel ????

B.van Deelen

Die veel rijst ,....kan veel verhalen , .... dat horen we dan later nog een keer ?

Liesbeth vos

Geweldig louisan geniet ervan! Zo leuk om je updates te lezen en daardoor vergezellen met mee te reizen ! Enjoy, Have en make fun !

Koen

Jaloers! Je doet het toch maar mooi!

Jaap en Nel

Dag Louisan,
Volgens ons ga je intussen tijd te kort komen voor alle indrukken.
Dat is onze conclusie uit jouw berichten.
Dus waarschijnlijk moet je snel weer sparen om nog een keer naar dit zo mooie grote land te gaan.
Daar ligt gevoelsmatig jouw hart.
Een reis van 2000 km in dit verslag: In Europa van A'dam naar naar pakweg Marbella, het is toch ongelooflijk.
Dikke kussen,
Jaap & Nel

Jan en Carla Mensink

Zo te merken aan je verhaal geniet je er wel van, maar wel vermoeiend denk ik. ik denk wel dat je veel indrukken krijgt van de mooie natuur daar. Geniet er maar van.

Mariska

Leuk om te lezen weer, je doet heel wat ervaringen en indrukken op zo! Geniet van de rest :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!